Felanmälan
Felanmälan av tjänst görs alltid till den tjänsteleverantör du beställt tjänsten från. All teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör du tecknat avtal med.
Så här går en felanmälan till
- Du kontaktar din tjänsteleverantör.
- Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig per telefon.
- Om tjänsteleverantören finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller i
- fastighetsnätet läggs en felanmälan hos nätägaren. Du behöver inte göra något.
- Nätägaren felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
- Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.
Felsökning
Följ dessa tre steg för att själv göra en enkel felsökning innan du kontaktar din tjänsteleverantör:
- Ta ut strömkabel från routern och eventuell tjänstefördelare i 30 sekunder.
- Sätt i strömkabeln igen, kontrollera att router och eventuell tjänstefördelare startar upp.
- Kontrollera att kabel sitter i ordentligt mellan tjänstefördelare/uttag och router. Det ska lysa i uttaget på din router.
Kontaktinformation
Vill du veta mer om tjänsteleverantörerna i Övik Energi fibernät?